Komunikat w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Stolno, Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stolnie i Gminnej Bibliotece Publicznej w Stolnie
Urząd Gminy Stolno informuje, że Wójt Gminy Stolno
Jerzy Rabeszko wyznaczył Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie
Gminy Stolno, Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stolnie oraz Gminnej
Bibliotece Publicznej w Stolnie.
Funkcję tą będzie pełnił Pan Robert Dobek inspektor ds. gospodarki nieruchomościami i
lokalami Urzędu Gminy Stolno.
Podstawa prawna: Wyznaczenie Koordynatora do spraw dostępności było
realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o
zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie
20 września ubiegłego roku.
Zgodnie z zapisami ustawy oraz Zarządzenia Wójta Gminy Stolno, do zadań Koordynatora do spraw dostępności będzie należało w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług przez: Urząd Gminy Stolno oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stolnie i Gminną Bibliotekę Publiczną w Stolnie;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla każdego z podmiotów wymienionych w pkt 1;
- monitorowanie działalności podejmowanej przez Urząd Gminy Stolno oraz przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stolnie i Gminną Bibliotekę Publiczną w Stolnie w zakresie zapewnienia dostępności osobom z szczególnymi potrzebami;
- opracowywanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla każdego z podmiotów wymienionych w pkt 1 zgodnie z art. 11 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz przekazywanie go po zatwierdzeniu odpowiednio przez Wójta Gminy Stolno i kierowników pozostałych jednostek organizacyjnych gminy wymienionych w pkt 1, w ustawowym terminie, Wojewodzie Kujawsko – Pomorskiemu;
- przedstawianie Wójtowi Gminy Stolno
oraz kierownikom pozostałych jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1 informacji
o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
Koordynator do spraw dostępności w
zakresie realizowanych zadań podlega Wójtowi Gminy Stolno.
Koordynator do spraw dostępności - Robert Dobek
adres do korespondencji: Urząd Gminy Stolno, Stolno 112, 86-212 Stolno
telefon: 56 677 09 20
e-mail: grunty@stolno.com.pl
Zarządzenie Wójta Gminy Stolno nr 80/2020 z dnia 24.09.2020 r. w sprawie
wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności
pobierz (383kB)
metryczka
Wytworzył: Jerzy Rabeszko (25 września 2020)
Opublikował: Janusz Frąckiewicz (25 września 2020, 12:46:32)
Podmiot udostępniający: Urząd Gminy Stolno
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1308